RSS

четвъртък, 11 април 2013 г.

пролетни лучници






все още стар лук ми се намира,
зелениите в изобилие са,
цвят червен от чушка замразена,
сминдух, чубрица и малко сол,
той ми стига,
за да се направи 
лучник с пролетно ухание...
;)

3 мнения:

Таня каза...

Shareniika, чудесни са, но би ли пояснила малко и за тестото, че и на мен ми се намира стар лук, който не искам да изхвърлям. Предварително ти благодаря.

shareniika каза...

Таня, няма нищо специално в тестото - тесто за питка. Някъде бях срещала преди много години рецепта за "вълшебно тесто" - ставащо за питки, пици, всякакви закуски. Импровизирам почти винаги. Точно в това сложих - чаша прясно мляко, 2-3 лъжици кисело, щипка сода, 2-3 лъжици олио /може и без/, в малко брашно размесих пакетче суха мая, обикновено използвам прясна- половин до 2/3 от кубчето. Понякога слагам и яйце.
Сигурно си имаш любима рецепта за подобно тесто, може да я опиташ.
Сещам се нещо, което не е обичайно, но за мен е нормално, понеже баба ми така го правеше. Питка, лучник и всякакви тестени печива се намазват с кисело мляко. Така се получава този цвят на готовите печива. Обикновено се намазва с яйце, правя го и аз като го смесвам с малко олио, за да не прегаря, но по-често използвам киселото мляко.
Поздрави! Радвам се, че наминаваш тук! :)

Таня каза...

Благодаря ти!

Публикуване на коментар